KONTINGENČNÍ TABULKY

KONTINGENČNÍ TABULKY

Jaroslav Nedoma
Lektor: Jaroslav Nedoma
Aplikace: MS Excel
Délka: 1denní
Vhodné pro: středně pokročilé

Anotace kurzu

Vytvářejte přehledné sestavy díky jednomu z nejmocnějších nástrojů MS Excel. Účastník školení se naučí pracovat s daty z rozsáhlých tabulek tím nejlepším možným způsobem. Namísto složitých postupů začne ovládat kontingenční tabulky, díky kterým ušetří čas využitelný jinak. Zjistí také, jaké možnosti skrývá grafické vyjádření dat a jejich analýza.

Témata, která na školení zazní

  • Úvod do kontingenčních tabulek (KT)
    • Možnosti použití
    • Základní pojmy
  • První kroky v KT
    • Vytvoření KT o jednom či více polích
    • Doporučení rozložení v KT
    • Průvodce KT
    • Panel Pole KT
  • KT a jejich zdrojová data
    • Práce s tabulkami ze stejného či jiného sešitu Excelu
    • Tvorba KT z tabulek z databáze MS Access a jiných datových zdrojů
    • Slučování dat z více oblastí
    • Tvorba KT z jiné KT
    • Tvorba KT z více zdrojových tabulek pomocí nástroje MS Query
    • Ukázka Power nástrojů v kombinaci s KT (Power Query)
  • Formátování KT a jejich nástroje
    • Klasické rozložení KT
    • Nastavení polí hodnot – formáty zobrazených dat
    • Volba stylu a formy KT
    • Změna zdroje dat a aktualizace KT
    • Přesun, přejmenování a další možnosti KT
  • Práce s prvky KT
    • Filtrování a řazení, filtr sestavy
    • Průřezy a časové osy
    • Nastavení a změna hodnotových polí
    • Různé zobrazení hodnot v KT (% z celku, % z konkrétních položek, přírůstky, …)
    • Výpočty v KT
    • Seskupování dat (texty, čísla, data)
  • Další práce s KT a jejich alternativy
    • Funkce ZÍSKATKONTDATA
    • Souhrny

Poznámky

  • Na seminář si, prosím, přineste vlastní notebook, na kterém si vše vyzkoušíte. Pokud nemáte k dispozici přenosný počítač, rádi vám notebook zapůjčíme (je třeba objednat před samotným kurzem).
  • Seminář je určen pro uživatele Microsoft 365, MS Office 2016 a všech novějších verzí.
  • V případě, že si účastník přinese notebook s nainstalovanou verzí MS Office 2013 či 2010 (avšak Professional Plus s programem Software Assurance), musí si doinstalovat doplněk Power Query, který je k dispozici zdarma na stránkách Microsoftu. Instalace doplňku není složitá, v případě potřeby pomůže lektor s instalací doplňku na místě. Po instalaci doplňku získáte v Excelu na pásu karet kartu Power Query. Ve verzích 2016 a novějších není třeba instalaci provádět (doplněk je integrovaný na kartě Data ve skupině nástrojů Načíst a transformovat).
  • Seminář je možné absolvovat i ve starších verzích Office či bez doinstalovaného doplňku, ale nebude možné aktivně pracovat s lektorem na cca 10% příkladů z výuky.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace